pondělí 5. září 2016

Prskavka z víkendu

Přiznávám se - poslední dva týdny jsem byla jako rozbitý gramofon: "Pojďme na pláž! Pojďme na pláž!" Dny plynuly, počasí se měnilo z krásného na náladové a z náladového na deštivé a já stále dostávala ty stejné odpovědi:
  • Je zima. No a co? Ta pláž snad v zimě přestává existovat?
  • V zimě je to na pláži nebezpečné, takže tam sama nechoď. Tak pojď se mnou. Je zima.
  • Zdejší pláž je škaredá. To mi nějak extra nevadí, já bych se tam chtěla přece jenom podívat. A navíc, každá pláž je lepší než žádná pláž.
  • Moře je tu špinavé, vlastně to není moře, spíš řeka. No jo, ale já bych se chtěla podívat na pláž, a ne se koupat v moři. Je deset stupňů!
A tak, po dloooouuuuhém naléhání moje host sestra souhlasila. Přes nadšení mi ani moc nevadilo, že je 12 °C a je něco před 7 hodinou večerní. Co mi nedošlo:
  1. 12 °C není vždy jako 12 °C. Tady to znamená pěknou kosu.
  2. Fouká. Studeně.
  3. Stmívá se brzo - přece jenom je zima.
  4. Když si koupím cookies, sežeru je. Žádné dám-si-jenom-jednu v mém případě neexistuje.
Takže když jsme po 15 minutách došly k pláži, třepaly jsme se zimou, stmívalo se a zbývaly mi 3 sušenky. Sol bohužel nesdílela mé nadšení nad tou krásou a krčila se pod palmou ve snaze zahřát se, zatímco já jsem lítala po pláži a fotila. (Díky bohům za filtry.)

S pískem v botách, s rýmou a bez sušenek jsme se vracely nočním městem. Bylo nám zima, a tak Sol přišla s brilantním nápadem na aklimatizování - dáme se zmrzlinu! (Komu by vadilo, že je tak 5 °C? Mně ne, zmrzlina je zmrzlina.) A tak jsme se stavily pro Solinýho (skoro, nebo možná už úplně) přítele a šlo se. O půl deváté jsme tak seděli v zmrzlinárně/zmrzlinářství a koukali na fotbal.


Zbytek víkendu jsme strávili u Solinýho taťky, a já poprvé ochutnala tortas fritas. Škoda, že dulce de leche zrovna došlo, chutnaly by spolu skvěle.

A proč má tenhle článek název prskavka? No, prvotní záměr byl jasný - napsat mikročlánek o mém suprvíkendu (, kdybych nebyla tak ukecaná, jistě by se mi to povedlo). Následně jsem si to odůvodnila svým zdravotním stavem. Alespoň už vím, jak se řeknou kapesníčky španělsky.
Doufám, že i Vy jste měli krásný víkend.




2 komentáře:

  1. Moře...konečně moře.... to ti co bydlí u moře nikdy nepochopí....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda :) navíc pokud tohle považují za hnusnou pláž, vážně se těším na léto a na ty "hezčí" pláže. ;)

      Vymazat